25 Temmuz 2013 Perşembe

GROOVEU & ROOM4SPACE (Interview & Guestmix)



Herkese merhaba;

Yaz sıcağının bunaltıcı etkisini gösterdiği şu günlerde, birçokları için tatil zamanı çoktan başladı bile… Birçokları için ise gündelik yaşamın koşuşturmasından kaçar kaçmaz ilk fırsatta kumsala uzanıp güneş banyosu molalarında buz gibi sularda serinleyecekleri; akabinde ise henüz kesilmemiş iki palmiye ağacının arasına bağlanmış hamak üstünde içeceklerini yudumlayıp hafif hafif akan melodiler eşliğinde günbatımının tadına varacakları bir tatil rüyası hala mevcut.

Bim De La Disco olarak bu seferki konuklarımız tam da bu iki hal içerisindeki bünyelere melodileriyle birebir gelecek cinsten; tatil üstü krema ya da çölde giderken bir tatil serabı hissettirebilme etkisi yaratmaya muktedir bir ikili; Kemal Öztürk ve Emre Şenol yani nam-ı diğer bilinen adlarıyla GrooveU ve Room4Space.

Ürettikleri buram buram yaz kokan tınılarla bünyede dört mevsim yaz esintisi hissettiren ve kanımızca Memleket semalarından son dönemde yükselen en önemli nu disco emekçileri arasında bulunan, takdirimizi çoktan kazanıp namlarını ülke sınırlarının dışına taşımış; “See U Again” ve “Aruba Sunset” adlı güzide parçaların yaratıcısı söz konusu ikiliyle internet aracılığıyla gerçekleştirdiğimiz söyleşi ve Bim De La Disco için özel olarak seçtikleri taptaze parçalardan oluşturdukları guestmix ile karşınızdayız.

Umarız her nerede ve her ne koşuldaysanız arkanıza yaslanıp biraz olsun yapmış olduğumuz söyleşi ve sunmaktan onur duyduğumuz ikilinin tropik melodileriyle bir nebze olsun rahatlar ve bambaşka, huzur dolu diyarlara yolculuk yaparsınız. Keyifle…

GrooveU & Room4Space


GrooveU & Room4Space - Bim De La Disco Guest Mix July 2013



1- Disco tabanlı elektronik tınılara kendinizi kaptırmanız nasıl gerçekleşti ve müziğin üretim kısımında yer almaya nasıl karar verdiniz? Derler ya ilk okulda blok flüt çalarak bu cemiyetin içine girdim ya da akşam evde rahatlamak için rakısını yudumlayan babamın, salonda yıllardır atıl olarak duran tozlanmış ve eskimiş; üzeri dantel oyalı işlemelilerle kaplı teybi çalıştırmamı söylemesiyle birlikte Jean Michel Jarre’ ın synthlerini duydum… Sizin hikayeleriniz nelerdir? Sahne adı olarak kendinize GrooveU ve Room4Space adlarınızı seçmenizin özel bir hikayesi varmıdır ve ikili olarak tanışmanızın ve beraber müzik üretmeye karar vermenizin ardındaki hikaye nedir?
2002 yılında Ankara’da tanıştık. O zamanlar Ankara, kluplerin ve elektronik müzigin en kaliteli oldugu zamanlarını yaşıyordu. Bircok iyi isimle tanışıp onları canlı dinleme fırsatımız oldu, elektronik müzikten çok etkilenmiştik, bir kaç yıl çok iyi bir dinleyici olarak kaldıktan sonra içimizden gelen sesi dinleyerek setlerimizi yapmaya ve Ankara’nin değişik kluplerinde (Faces, Saklıkent, Smood vb) performans sergilemeye başladik. 2010 yılında da ilk prodüksiyonumuza imza attik.
GrooveU : Groove Universe olarak başlayan projenin zaman içinde geçirdigi bir evrim diyebiliriz.

Room4Space : Gelmis geçmiş en iyi prodüktörlerden biri olan In Deep We Trust in calismasi olan Room4Space ilk dinledigim an aşık oldugum bir parçadan gelen isimle elektronik muzik dünyasına girmiş oldum.

2- Çoğu müzik sever gibi biz de sizden ilk olarak; vokallerde R&B divası Toni Braxton’ın “Hit The Freeway” adlı çalışmasından kesitler sunduğunuz, leziz mi leziz tropik soslu melodik nu disco parçanız “See U Again” ile haberdar olduk. “See U Again” nasıl oluştu, ilk çıkış noktası neydi ve şarkının bu kadar büyük bir başarı yakalayacağınızı düşünüyor muydunuz?
“See U Again” çok spontane oluşan bir parçaydi ,orjinalinde barındırdığı R&B sound’u ve Toni’nin vokali bizi etkilemişti. Acapella’sini dinlediğimizde bizim tarzımizda guzel bir iş çıkabileceğine inandik ve bir hafta süren keyifli bir studio çalişması sonucunda parçayı tamamladık… Parçanın tutacağını düşünüyorduk ama ilk dinlettiğimiz arkadaşımızın tepkisi buna emin olmamizi sağladı..


3- Bildiğimiz kadarıyla See U Again’ e; Mars, The Equalizers, One Five ve Max Lyazgin tarafından remixler yapıldı. Hamuru enfes olan şarkının remixlerinin de iyi olacağını düşünmekle birlikte Bim De La Disco olarak piyano üstadı Max ile One Five remixi arasında hangisi daha iyi diye gidip geliyoruz; peki sizin remix olarak favoriniz hangisidir?
Öncelikle tüm remix’lerin başarılı olduğuna inaniyoruz ,her birinin kendine özgü bir tarzı var. Ama bizim favorimiz Max Lyazgin Remix oldu…

4- Ardından ikili olarak yine tropik tınılarla dolu sakinlik abidesi vokallerle bünyeyi günbatımı huzuruna erdiren “Aruba Sunset” adlı parçanızı yayımladınız. Bu parçanın yapım süreci nasıl gelişti ve genel anlamda üretirken izlediğiniz method, kullandığınız yazılım ya da ekipmanlar nelerdir?
“Aruba Sunset” de vokal’den yola çıkılarak gelişen bir parcaydı , yumuşak ve sade olan vokal için gene yumuşak, sakin ve doğal bir alt yapı hazirladik.. Bunca sakinliğin içine en cok yakişacağını düşündüğümüz sesler ; Piyano, ve Rhodes’lardı bu seslerle yazdığımız chord’lar parçayı istedigimiz yönde ilerletiyordu geriye sadece canlandırıcı melodiler kalmıştı ve biz de bu melodileri gitarla yarattık.. Çalismalarimizda stüdyomuzda mevcut olan Micro Korg XL ve Yamaha DX7 gibi synth’ler ile Analog çalişmaya özen gösteriyoruz. Plug-in olarak FM8 ve Sylenth en çok kullandiklarimizdan..


5- İkili olarak ilk işlerinize baktığımızda içerisinde Phunktastike’in bir remixinin de bulunduğu ilk Ep’niz Spirit Soul Music etiketiyle çıkan “The Universe” dahil daha çok deep disco ve space disco tarzında üretimlerinize rastlıyoruz; misal iki yıl önce yaymladığınız bir diger çalışma “Voyage” favorilerimiz arasında. Müziğinizin yıllar içerisinde başkalaşımı ve müziğinizi nasıl tanımladığınız hakkında ne söylersiniz? İkili olarak gelecek planlarınız nelerdir; yeni bir oluşum içerisine girecekmisiniz yoksa proje bazlı çalışmalarınız mı olacak?
Aslında Disco tarzı ile olan bağlantımız 80’ler sonu 90’larda büyümemizin bir etkisidir. Dünyada en iyi ve en kaliteli muziklerin bu dönemde yapıldığını görüyoruz. Türkiye’den konuşursak rahmetli Uzay Heparı ve Onno Tunç ‘un bize bıraktığı bir miras olarak da nitelendirebiliriz aslinda. Mesela Sezen Aksu’nun Bu Gece adlı parçasına bir kulak vermenizi tavsiye ederiz.. Türkiye’de o yıllardan bu yana bu kalitede işler ne yazık ki bir daha yapılamadı.. Tabiki Zamanla birlikte müzik de, biz de evrim geçiriyoruz. İlk yaptığımız parçalarda da Disco sound’u hep vardı ama gelişen teknoloji tüm dünyada müziğe yön veren en önemli etken oldu. Güneş, deniz, sahil hislerini yaratan 80 ve 90’ ların alt yapısını barındıran müzikler yapıyoruz. Üstünde çalıştığımız bir çok projemiz devam etmektedir.

6- GrooveU olarak San Francisco çıkışlı Pure.FM’ de aylık olarak “The Disco Revolution” adlı ve Room4Space olarak Fransız meşeli Aquarium Radio’ da haftalık yayımlanan “Future Sound Session” adlı radyo programlarınız mevcut. Söz konusu programları yaparken parça seçimleriniz nasıl oluşuyor ve sizce iyi bir set yapmanın kuralları nelerdir? Ardı ardına son çıkan bombaları sıralamak ya da dinleyiciye bir duygu geçirmeye çalışıp gerçekten kendisinin bir yolculukta hissetmesini sağlamak gibi hedefleriniz oluyor mu?
GrooveU : Bence bir radyo seti yaparken en önemli etken seti radyo dinleyici kitlesi icin yaptığınızı unutmamaktır.. Bombaları ard arda sıralamak bir klupte herkesi dans ettirebilir ama radyo seti icin seçtiğiniz parçalar sizin ve dinleyicinizin ruhuna hitap etmelidir. Parçaları seçerken genellikle dünyanin bir diğer ucundaki gün batımna ya da bir diger ucundaki gündoğumuna keyif katabilmesini sağlamak isterim..

Room4Space : Kesinlikle Kemal’ e katılıyorum radyo ve club soundları tamamen birbirinden ayrı hazırlanması gereken kompozisyonlardır. Clubda insanları enerjik tutmanız gerekirken radyo dinleyicisi daha çok gün içinde huzur bulmak veya gun içinde yaşadığı stresten, yorgunluktan biraz da olsa kurtulabilmek için radyo programlarını tercih eder. Sanırım bizim yaptığımız müzik de gayet rahatlatıcı ve keyifli tropik tınılar içermekte; dolayısıyla yaptığımız programlarla insanlarin zihinlerini gün içinde zinde tuttuğumuzu düsünüyorum.

7- Biraz gündemden bahsetmek isterseniz; tüm memleketi etkilediği gibi bizlerin de hayatını olumlu yada olumsuz manada İstanbul Gezi Parkı çıkışlı olaylar etkiledi. Sizce insanların istekleri neydi ve bireysel olarak bu olaylar sizi nasıl etkiledi, bu konudaki düşünceleriniz nelerdir? Ancak bu soruya cevap vermeme özgürlüğüne sahip olduğunuzu da belirtmek isterim. 
Bizce insanlarin özgür yaşamasına engel olan her sey problemdir..

8- Müzik dışında gündelik hayatınızda neler yapmaktan zevk alırsınız, nelere vakit ayırabiliyorsunuz, hobiniz olan müzik tam zamanlı işinize dönüştü mü yoksa ekmek parası için yaptığınız başka işler mevcut mu?
GrooveU : Tam zamanlı olarak müzikle yatıp müzikle kalkıyorum diyebilirim. İşimiz gereği çok hareketsiz kaldığımız bir gerçek, bu yüzden her gün spor yaparak bu açığı gidermeye calışyorum.. Onun dışında fırsat buldukça arkadaşlarimla zaman geçirmekten ve yeni şeyler keşfetmekten keyif alıyorum..

Room4Space : Türkiye Barolar Birliği’ nde çalışıyorum. Yoğun bir iş temposu var özellikle Gezi olaylari başladıktan sonra gerçekten çok yoğun bir tempoyla çalışıyoruz. Aynı zamanda dünyanin çeşitli yerlerinde giglere giderek performans sergiliyoruz tabiki bu benim için son zamanlarda gerçekten çok yorucu olmaya başladı ancak müzik benim hayatım ve asla yorulduğum için çalmaktan veya müzikle ilgilenmekten vazgeçmeyeceğim.

9- Kanımızca son dönemde memleket semalarından yükselen en önemli nu disco prodüktörlerisiniz; disconun gidişatı hakkında genel olarak ne düşünüyorsunuz ve memlekette hakketiğiniz değeri görebiliyor musunuz yoksa yurtdışında daha mı fazla değer veriliyor yaptığınız işlere?
Öncelikle teşekkürler; Nu Disco çok hızlı bir şekilde tüm dünyada da sevilen bir tarz haline geldi. Downtempo oluşu ve içinde barındırdığı melodik yapısı her nesilden dinleyiciye hitap ediyor. Aslında annelerimizin ve babalarimizin zamaninda dinlediği ve hiç kimseye uzak olmayan bir akımdır disco akımı. Yaptığımız işlere yurt dışından çok güven verici bir destek geliyor, müziğimizi dünyadaki diğer Nu Disco severlerle paylaşma olanağı bulabiliyoruz. 16 Agustos 2013’de Bosna Hersek’ de gerçekleşecek olan Sarajevo Film Festivali’ nin açılış töreninde performans sergileyeceğiz, bu bizim için gurur verici bir şey. Türkiye’ de ise bildiğiniz gibi eğlence anlayışının farklılığı bir gerçek. Yurtdışından gelen desteği maalesef kendi ülkemizden göremiyoruz. Belki de insanlarin biraz bizde yuksek olan ego kafasindan çıkıp birbirlerine destek olma, yapılan işlere saygı gösterme zamanı gelmiştir. Özellikle Gezi olaylarından sonra insanların birbirlerine olan yaklaşımlarının değiştiğine inanmak istiyoruz. Tabiki arada bu tarz organizasyonlar oldukça müzigimizi sergiliyoruz ve bizimle aynı keyfi alan bir kitleyi yaratmaya başladık, umarız daha da iyi olacaktır.

10- Gelelim kendi kişisel işlerinize; öncelikle Kemal sana sormak istiyorum Relux Underground’ tan çıkan “Chilli Bomb” adlı Ep dahil bir sürü parçaya imza attın. Aralarında Alt-J, Snoop Dogg, Spiros Kollias dahil bir çok isme remixler yaptın ve Mehmet Kurudere nam-ı diğer Deepjack, Dr. Benz ile ortak birçok güzel çalışma yayımladın. Elbette bütün üretimlerini seviyorsundur ama bu benim için çok özel dediğin çalışman nedir ve yakın gelecekte başkaca müsizyenlerle yayımlayacağın parçaların var mı? Bir de Flash Brothers’ tan bizlere bahseder misin, onlarla çalışmak nasıldı?
New York’da bulunduğum zamanlarda Dr.Benz ile beraber Leendder icin yaptığımız “Every Time You Cry” Remix’i benim ilk 12’inch Plak basımımdır ve buralardan uzakta yaptığım bi parçadır, bu yüzden benim için özel bir yeri vardır. Flash Brothers ile çalışmak çok heyecan vericiydi; “Faith In Love” benim uzun yıllar önce aklıma kazınan bir parçaydı ve bunu Nu Disco tarzında remixlemek de oldukça keyifliydi. Yakın zamanda başka bir prodüktörle projem yok ama mutlaka olacaktır çünkü diğer müzisyenlerle çalışmaktan çok zevk alıyorum, sonuçta iki ayrı fikrin birleşmesi kadar doğal ve güzel bir şey var mıdır?

11- Emre sen ise son dönemlerde Deepjack ile “Ordinary Things” ve aralarında Japon ikili Boys Get Hurt ve üretimlerini çok beğendiğimiz L.A tayfasından Branded James’ in remixlerinin de bulunduğu "Right Here” adlı Ep’ yi yayımladın. Senin favorin hangisidir ve yakın gelecekte ne gibi işlerle seni göreceğiz, üzerinde çalıştığın herhangi bir projen var mı?
Right Here benim için ayrı bir yere sahip. Vokal sample olarak ve alt yapısını hazırlarken kullandığımız fresh elementler ve parçayı bitirdikten sonra ilk dinlediğimizdeki aldığım hazdan çok mutluydum. Remixler de gayet keyifli oldu ancak Branded James in yaptığı remix gerçekten harika, eğer henüz dinleme fırsatınız olmadıysa bu yaz aylarında dinlemenizi tavsiye edeceğim bir parçadır.

12- Müzikal anlamda ilhamlarınız ve favori müzisyenleriniz kimlerdir ve çalışmayı düşlediğiniz herhangi bir isim var mı?
GrooveU : Massive Attack , Depeche Mode ,Jody Wisternoff , Dana Bergquist , Perseus ve Satin Jackets müzikal anlamda favorilerimdendir.
Room4Space : Jay West, Moon Boots, Satin Jackets, Monitor66, Drop Out Orchestra,ColeCo, The Other Tribe ve Miguel Campbell favori müzisyenlerimdendir. Beraber müzik yapmak istedigim grup ise Groove Armada.

13- Son dönemlerde kimleri dinliyorsunuz, bizlere tavsiye edeceğiniz beynelmilel ya da ülkemizden müzisyenler var mı?
Son dönemlerde Zimmer, Bronx, Moon Boots ve Perseus’u dinlemekten zevk alıyoruz.

14- Kanımızca müziğiniz kış aylarında yaz etkisi yaratan, yaz aylarında ise ferahlatan bir etkiye sahip; malum yaz mevsimindeyiz; favori tatil yerleriniz veya gizlide saklıda kalmış tavsiye edebileceğiniz yerler var mıdır?
Tatil icin özellikle seçtiğimiz bir yer yok fırsat buldukça şehirden uzaklaşıp biraz kafa dinleyip müzik yapmaya gidiyoruz. Ancak gizli kalmış yerlerden bahsetmek gerekirse kesinlikle Hırvatistan’ daki adalara bir göz atmanızı tavsiye ederiz.

15- Bu yaz sizleri canlı dinlemek isteyenler ne yapmalı, kalkıp yurt dışı performanslarınıza mı gelmeli yoksa biz burada çalıyoruz gelin beraber eğlenelim diyeceğiniz yakın zamanda memleket dahilinde bir yerler var mı? Yurt dışı demişken bugüne kadar nerelerde çaldınız ve yakın gelecekte yurt dışı performanslarınız mevcut mu? Bir de şurda çalmazsam gözüm açık gider diyeceğiniz bir yer varmı?
İlk Yurt Dışı performansımızı “Secer Club” Belgrad/Sirbistan’da gerçekleştirdik. Daha sonra New York, Moskova, ST. Petersburg, Sofya, Amsterdam olarak devam etti. Önümüzdeki ilk yurt dışı performansımızı 16 Ağustos’ da Sarajevo Film Festivali açılış gecesinde ve 17 Ağustos’ da gene Sarajevo’ da özel bir partide sergileyeceğiz. Bu yaz 10 Ağustos’ da Antalya Upshot Bar ya da 24 Agustos da Çesme’ de bizi birlikte dinleyebilirsiniz. Karayip Adaları’ nda çalacağımız günü dört gözle bekliyoruz :)

Şarkı Listesi :

01- Sailor & I – Tough Love (MANIK Summer Skeleton Remix)
02- Something Good - Stars (Original Mix)
03- Miguel - Adorn (Scartch's Poolside Remix)
04- George Duke - Reach Out (Kid Goodman Remix)
05- Vibes - Summer Rain
06- GrooveU & Room4Space – See U Again (Max Lyazgin Remix)
07- Manuel Kane – Show Me What (Original Mix)
08- Nora En Pure – Lost in Time (Original Mix)
09- Nora En Pure – Sweet Melody (Original Mix)
10- Torha & Earstrip – Lets Go Outside (Original Mix)
11- Reflex - Together (Punks Jump Up Remix)
12- Captain Hollywood Project - More and More (PDM Summer 2013 Remix)
13- Scartch - You Make Me Feel (Original Mix)
14- Blonde - Its You
15- Soulspy - Get Funky N Joi - Anthem (Nine Lives Rework)
16- GrooveU & Room4Space - See U Again (Original Mix)
17- Monitor66 – Virago (Original Mix)


GrooveU :

https://soundcloud.com/grooveu
https://www.facebook.com/grooveumusic?ref=ts&fref=ts


Room4Space :

https://soundcloud.com/room4space
https://www.facebook.com/room4spacemusic?fref=ts


Bim De La Disco :

https://soundcloud.com/bim-de-la-disco
https://www.facebook.com/pages/Bim-De-La-Disco/492403877509104?fref=ts

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder